tel.: 604 574 527
email:

Již 15 let tvoříme weby!
 

Přejete si "Sílu webu" nebo dobré pozice?

Čas od času se objeví nějaký "zázračný" online nástroj, který údajně posoudí kvalitu Vašeho webu v nějakém ohledu. Obvykle tyto nástroje slouží pouze jako marketingový nástroj jejich provozovatele. Jak si v tomto směru stojí online služba s názvem Síla webu?

Pokud se nějaký nástroj jemnuje "Síla webu" a je provozován na doméně, která má v názvu SEO, pak je logické očekávat, že se jedná o SEO sílu webu. Tím spíš, když je nástroj uveden slovy: "Komplexní analýza OnPage i OffPage faktorů. Analýza vám dodá komplexní přehled o stavu, síle a potenciálu vašeho webu v globálním měřítku."

Každý si může udělat jednoduchý test.

  1. Vymyslete si nějaké konkurenční slovo.
  2. Zadejte slovo do Googlu.
  3. Proveďte analýzu síly webu pro weby umístěné na začátku.

Pro ty z Vás, kteří s tím nechtějí ztrácet čas, jsme experiment provedli a zde jsou výsledky.

Zvolili jsme klíčové slovo "pračky".

A zde je tabulka výsledků pro prvních 5 webů: 

pozice / webSíla webu
1. Heureka 61
2. MALL 70
3. Alza 55
4. DATART 63
5. levneElektro 60

Jak vidíte, ty SEO nejúspěšnější weby mají hodnotu tzv. Síly webu na hodnotách velmi vzdálených "ideální" hodnotě 100.

Stejný výsledek naleznete na každé konkurenční slovo. Pro nás z toho plyne logický závěr, že nástroj Síla webu nedává výsledky, které by byly ve vztahu k SEO síle webu. Nezodpovězenou otázkou pak zůstává o jakou sílu se má jednat? Gravitační, odstředivá, Coriolisova? To asi také ne. Možná se jedná o sílu, jejíž velikost je nepřímo úměrná přitažlivosti nových klientů k provozovateli služby. Čím nižší číslo, tím je klient více přitahován, aby využil služeb firmy, jež mu zajistí hodnotu této síly 100. S tím ovšem vzniká nová otázka: "Jaký to má pro klienta smysl". Odpověď je jednoduchá: "Pro klienta žádný". I když po psychologické stránce může být přínosem to, že klient má zato, že má super silný web :-)

Některé webdesignerské firmy používají hodnotu Síly webu jako důkaz kvality jejich práce. Chlubí se například tím, že všechny jejich weby mají Sílu webu 100% ap. Ve světle výše uvedených skutečností si musí každý sám zhodnotit, zda jeho cílem je mít webové stránky, které v nějakém online nástroji dávají hodnotu 100% nebo zda raději chtějí obchodně úspěšné webové stránky s dobrými pozicemi ve vyhledávačích. Které dle testů mají tuto hodnotu v průměru 61,8%. Při pokusech s uvedeným nástrojem jsme narazili i na případy, kdy na prvním místě byl web s hodnotou 38%. Nikdy jsme na prvních pozicích nenarazili na web s hodnotou Síly webu nad 90%. Vždyť si to zkuste sami.

Na závěr ještě náhled na výsledky Google v našem testu:

Prvních 5 webů na slovo pračky

 
 

© 2013 weto.cz webdesign | WebPerfect Valid XHTML 1.0 Strict Ověřit CSS!